dijous, 18 de juny del 2009

Tinc un desfici, ai, inclement











"Tinc un desfici, ai, inclement,
pel cavaller que m'ha servit.
Massa l'he amat, m'ha malferit,
vull que tothom en tingui esment.
Ara veig que sóc traïda
car no li he dat el meu amor.
Per ell jo visc en plany i enyor
en llit o quan vaig vestida."


Aquest fragment pertany a la poesia Tinc un desfici, ai, inclement escrita per Beatriz de Dia que era coneguda com La comtessa de Dia nasqué a finals del segle XII i morí a mitjans del segle XIII. Fou una trovadora occitana de la qual ens han arribat alguns poemes però de la seva vida en sabem molt poques coses. Era filla del Comte Isoard II de Dia i esposa de Guilhem de Peiteu encara que es diu que estava enamorada de Raimbaut d'Aurenja. La seva poesia sorprén pel seu realisme i les seves referències a l'amor carnal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada