diumenge, 24 de maig del 2009

Dedicat











"A vosaltres,
que m'heu esbudellat, que heu censurat
tot el que no sabeu de mi,
que m'heu seguit en la nit més insomne,
que heu pretés enterrar-me. A vosaltres,
que m'heu jutjat pel forat d'un anell
sense dit, que heu entrat a casa,
m'heu estripat els llibres, m'heu obert
les cartes i m'heu pres tot el que tinc. A
vosaltres,"



Aquest fragment pertany al poema Dedicat escrit per Txema Martínez Ingles d'aquest autor contemporani ja n'hem parlat en aquest blog (Bales) així que aprofitaré aquests versos per centrar-me en Rafa Xambó que l'interpretà. Rafa Xambó nasqué l'any 1954 a Algemesí. Als anys 70 fou un membre molt actiu de la Nova Cançó. El seu repertori de cançons són altament militants i reivindicatives. El 1974 guanyà el Primer Premi del Festival de Noves Veus de Sabadell. Després d'un llarg període de silenci musical tornà a l'escena de la música de la mà de Fusteria de qui formava part.

2 comentaris:

  1. Gràcies per donar-me'l a conéixder, saps? no en sabia res, em fa mitja vergonya! Un petonàs!

    ResponElimina