dimarts, 26 de maig del 2009

Set dones i un home sol





"Quina vergonya. Però, què estic dient? No em puc permetre perdre aquest judici. Imagina't que hagués de pagar. Què diria a l'Amadeu? I encara que li digués la veritat, no ens podem permetre una despesa de vés a saber quants diners. Mira què hi diu, aquí. L'Amadeu rebria vuit mil euros si jo em morís i onze mil si em quedés invàlida. I per als ocupants les xifres són les mateixes. Però, és clar, estem parlant de l'assegurança, no pas d'una sentència judicial. Aquestes quantitats..."




Aquest fragment pertany al llibre Set dones i un home sol escrit per Víctor Alexandre és periodista i escriptor. Nasqué a Barcelona l'any 1955. El seu gènere preferit és l'assaig però de vegades també escriu ficció (El somriure de Burt Lancaster) i obres dramàtiques (Èric i l'Exèrcit del Fènix i Trifulkes de la Katalana Tribu). L'any 1996 obtingué el Premi Recull de Periodisme, l'any 2005 el Premi Nacional Lluís Companys, l'any 2006 el Premi Francesc Ferrer i Gironès i l'any 2008 el Premi Mercè Rodoreda.

2 comentaris:

  1. tens un altre trucador teu al blog, juntament amb altres blogueros, un dia es trobareu

    un petonet fillola !!

    ResponElimina
  2. de vegades el retallets se me fan curts..
    quina rabia!!
    un peto, bonica

    ResponElimina